Bez tytułu, 100 x 70 cm, ołówek na papierze, 2020 (wg Jules-Felix Coutan, Łowcy orłów,
model gipsowy w Musée d'Orsay 1893 – 1900, także płaskorzeźba na elewacji Muséum
national d'Histoire naturelle w Paryżu, odlew z brązu, 1900).
Inspiracją dla cyklu prac K&R (fusions) było zlecenie wykonania rysunku rzeźby (jest to druga wersja)
stworzonej przez francuskiego artystę Julesa Coutana, przedstawiającej wielopostaciową scenę polowania.


Kupidyn i Gracje dotykowe, 100 x 70 cm, ołówek, wycięte elementy na papierze, 2021
(wg Bertela Thorvaldsena, Kupidyn i Gracje, Thorvaldsens Museum, Kopenhaga, 1820-1823).
Dzięki kursorom sugerującym przestrzeń interaktywną prace nabierają cech ekranów.

Prometeusz, Okeanidy i R, 100 x 70 cm, ołówek, wycięty element na papierze, 2021
(wg Eduarda Müllera, Prometeusz skowany i Okeanidy, Alte Nationalgalerie, Berlin, 1879).
Użyta w pracy litera „R” pochodzi z szeryfowego kroju pisma Baskerville, stworzonego w 1750 przez Johna Baskerville’a.

Ameryka i Strzałka, 100 x 70 cm, ołówek, wycięty element na papierze, 2021 (wg Hiram Powers, Ameryka,
The Metropolitan Museum of Art, Nowy Jork, 1850 – 1854 [detal]).
Wśród elementów wykorzystywanych w pracy szczególne miejsce zajmują małe kursory.
Wydrukowane i wycięte z papieru, są naklejane na rysunki w miejscach,
które zachęcają do wszelkiego rodzaju skojarzeń i interpretacji.


Apollo, Dafne i Strzałki, 100 x 70 cm, ołówek, wycięte elementy na papierze, 2020
(wg Giovanni Lorenzo Bernini, Apollo i Dafne,Galleria Borghese, Rzym, 1622 – 1625).

Pluton, Prozerpina i klepsydra, 100 x 70 cm, ołówek, wycięty element na papierze, 2021
(wg Giovanni Lorenzo Bernini, Pluton i Prozerpina, Galleria Borghese, Rzym, 1621 – 22)

Bez tytułu, 100 x 70 cm, ołówek na papierze, 2021 (wg rzeźby Afrodyta z Kapui,
Narodowe Muzeum Archeologiczne, Neapol, I poł. II w. n.e.).
Jedna z ulubionych rzeźb artystki została wykorzystana w cyklu dwukrotnie – po raz pierwszy,
jako cała figura,drugim razem we fragmencie przedstawiającym twarz.

Trzy Gracje dotykowe, 100 x 70 cm, ołówek i elementy cięte na papierze, 2021
(wg Antonio Canovy, Trzy Gracje, Państwowe Muzeum Ermitażu, Sankt Petersburg, 1814 – 1817).

Loading, 100 x 70 cm, ołówek na papierze, 2021
(według nieznanego artysty, Fragment głowy młodzieńca, Metropolitan Museum of Art, Nowy Jork, II w. p.n.e.).

Afrodyta z Kapui ‒ Instalacja, 100 x 70 cm, ołówek na papierze, elementy cięte na papierze, 2021 (wg rzeźby Afrodyta z Kapui, Narodowe Muzeum Archeologiczne, Neapol, I poł. II w. n.e., [detal]).

Bez tytułu, 100 x 70 cm, ołówek, wycięty element na papierze, 2020 (wg Pietro Tenerani, Flora,
Państwowe Muzeum Ermitażu, Sankt Petersburg, 1840 [detal]).
Kursory stają się elementem gry wizualnej – detalem kluczowym w budowaniu
dynamiki obrazu, a także jego interpretacji.